Trochu se to opakuje. Ale kdo by za takové repete nebyl rád? Zakladatel teplické firmy Hit Office Jiří Šťastný může být, jak se na jeho příjmení sluší, při pohledu na výsledky své rodinné firmy skutečně šťastný.

Papírenská skupina hlásí už druhým rokem po sobě rekordní čísla. „Loňský rok byl pro skupinu nejlepší v historii. Nejlepšího výsledku dosáhla základní společnost skupiny, Hit Office, kdy tržby vzrostly o jedenapadesát procent a zisk se zvýšil čtyřnásobně,” vypočítává Šťastný.

Skupina, jejíž byznys je postavený na obchodu s potravinářskými a kancelářskými výrobky, tak za loňský rok dosáhla při tržbách 641 milionů korun EBITDA přes 110 milionů korun.

Stížnosti nebo naříkání od Šťastných, kteří patří podle letošního žebříčku Forbesu mezi dvě stovky největších rodinných firem Česka, neuslyšíte. Jak zakladatel podniku říká, štěstí přeje připraveným a i když to zní jako klišé, tak v krizi vidí příležitost.

„Tohoto hesla jsme se drželi. Vždy je potřeba být připraven na změnu ve vývoji poptávky, což se nám v postcovidové době plně potvrdilo. Nečekali jsme se založenýma rukama, ale aktivně se připravovali na to, co bude potom,” vypráví Šťastný a vyjmenovává hned několik investic, které firma v posledních letech provedla.

Sahají od stavby nové skladové haly, rekonstrukce dalších výrobních prostor přes nákup nových technologií až po včasný nákup materiálu. Právě to byl klíčový krok, díky kterému skupina loni dosáhla dalšího rekordu. 

„Do nového skladu jsme nakoupili materiál a zvýšili jsme zásoby o sto procent a výrobní kapacitu o asi dvacet procent,” vzpomíná na začátek minulého roku, kdy se zákazníci oklepali z pandemie a začali zase nakupovat. „Kdo stál a čekal, čekal dál, protože když přišla poptávka, neměl z čeho vyrábět,“ tvrdí šéf firmy, které se díky dostatku materiálu i výrobních kapacit dařilo zajistit nejen staré zákazníky, ale získat i nové. 

Hit Office vznikla hned po revoluci coby samoobsluha na malém městě a dnes má mezi zákazníky hlavně velkoobchody typu Makro nebo řetězce jako je německá Edeka. Kromě Česka a okolních zemí prodává například i do Švýcarska, Francie, Itálie a dalších zemí.

Ačkoli název firmy by dával tušit spíš kancelářské zaměření, je dnes těžiště jejího byznysu v potravinářských obalech. Nejprodávanější z nich jsou kartonové tácky, misky a kelímky na nápoje – u všech přitom platí, že firma investuje i do nových materiálů, které jsou bez plastů a dají se plně recyklovat.

Tak jako po pandemii Šťastní i během energetické krize na nic nečekali a vybudovali fotovoltaickou elektrárnu, jejíž výkon pokryje zhruba třetinu spotřeby provozu firmy. Dál zároveň investují do energetických úspor. 

Jestli budou hlásit rekordní výsledky i potřetí v řadě? „Letošní rok je zatím ve znamení nejistoty. Trhy a naši zákazníci nejsou schopni odhadnout možný vývoj. Za první tři měsíce je znatelný pokles poptávky,” přiznává Šťastný a nepřestává věřit, že se poptávka zase rozjede. 

Velký potenciál vidí v rozšíření spolupráce s nadnárodními řetězci. „Doposud dovážely výrobky pro jednorázovou spotřebu z Číny a nyní hledají evropské dodavatele. Právě v květnu se koná kontraktační veletrh v Amsterdamu, kterého se účastníme a kde bychom rádi uspěli,” uzavírá Jiří Šťastný.