Chcete maximálně využít potenciál profesní sociální sítě LinkedIn? V tom případě potřebujete dobře znát principy, na kterých stojí její algoritmus. Když přijmete tento jednoduchý fakt za svůj, může se monotónní budování profilu proměnit v sofistikovanou hru s jediným cílem: vybudovat silný profil, přes který dokážete navázat kontakt prakticky s kýmkoliv.

S trochou představivosti můžete ve všední aktivitě na síti nalézt prvky takzvaných role-playing her nebo tamagoči oblíbených na přelomu milénia. Stejně jako virtuální zvířátko totiž potřebuje i váš avatar nakrmit.

Čím? Kvalitními příspěvky, které zaručeně posílí jeho Social Selling Index. Ten vyčísluje silné a slabé stránky vašeho profilu, díky čemuž jste schopni zjistit, na kterém „levelu“ se momentálně nacházíte. Díky tomuto nástroji jednoduše zjistíte, kde je ještě třeba zapracovat, aby se váš profil dokázal mezi dalšími 750 miliony uživateli této moderní byznysové platformy prosadit.

Jak ale teorii uvést do praxe? Pro radu jsme se obrátili na Vojtěcha Forejtka z platformy StoryMatters, která firmám radí, jak využít potenciál LinkedInu coby prodejního kanálu.

Nejedná se o certifikovanou službu LinkedIn, nýbrž o společný projekt českých marketingových agentur B-Effective a OneStory. Aby byl i váš profil na největší profesní sociální síti světa úspěšný, je přitom podle Forejtka potřeba dodržet následující kroky.

Vojtěch Forejtek | StoryMatters

1) Lidi vás soudí podle headlinu

Hned pod jménem je na profilu text, kam zpravidla lidé píšou název své pozice. Někteří dokonce životní motto. Vhodné řešení je však krapet komplikovanější.

Univerzální vzorec na úspěšný headline zní:

název vaší pozice + název firmy bez právní podoby + pět slov o tom, v čem je váš přínos pro potenciální klienty, zaměstnance či zaměstnavatele 

Není to dokonalé řešení na míru, ale nejlepší obecná rada. Pokud je vaše společnost už známá, udržte teto vzorec. Pokud vaši firmu trh nezná, vzorec otočte.

2) Napište si o úspěch

Byznys a nábor se dělá v soukromých zprávách. Pokud sami neoslovíte klienta, kterého hledáte, pak se ho jen tak nedočkáte. Před oslovením je vhodné mu doručit řadu vašich hodnotných veřejných příspěvků a nezapomenout na jasnou otázku na konci.

Zdánlivě drobnost, máme však dobře změřeno, že zvětšuje úspěch zpráv o více jak třetinu. Takže se ptejte, nelučte se na konci, dokud nedojdete k dohodě, a nepodepisujte se jménem. Vaše jméno je přece hned vidět v záhlaví chatu.

3) Vyplňujte a nesdílejte

LinkedIn je skutečně taková videohra. Sbíráte kladné i záporné body a cílem je dostat se na vyšší úroveň. Na vašem osobním profilu existuje tlačítko přidat novou sekci, na které stačí kliknout a důsledně všechny sekce vyplnit.

Dále u příspěvků, které se vám zobrazují u vašich spojení, najdete tlačítko sdílet. Toto tlačítko je „fuj“ – jeho využitím vytváříte neoriginální a duplicitní obsah, který oči algoritmu nijak neocení.

Cash je king
Vydání Forbesu Cash je king

4) Na technické stránce příspěvku záleží

Co se LinkedInu nelíbí, to lidé neuvidí. Momentálně například preferuje ankety, a tak je jejich viditelnost přímo vesmírná. Oproti tomu články a kudos, stejně jako obsah skupin, mají dnes zobrazení bídné. Pevným základem je holý obyčejný text, případně s přidaným videem či fotografií.

To vše má tato síť ráda. Její drobnou úchylkou jsou soubory PDF, které také fungují velmi dobře. Opepřeme příspěvek otagováním několika lidí, v případě zahraniční komunikace nezapomeňme osolit hashtagy a můžeme směle publikovat. Jen opatrně, abychom nepřesolili a nepřepepřili – to by se LinkedInu naopak nelíbilo.

5) Na obsahové stránce záleží ještě víc

Neprodávejte, předávejte hodnotu. Když bude váš publikovaný obsah na pravidelné bázi pomáhat lidem, které si chcete získat, pak vám následnou žádost o schůzku potvrdí. Když je ale budete nudit, nebo dokonce otravovat, brzy si vás prostě zablokují.