Reklamní svět není režisérovi snímků Grandhotel Budapešť či Život pod vodou cizí. Vytvořil krátké filmy pro řetězec H&M i italský módní dům Prada, Ikeu, Stellu Artois i American Express. Kvůli německému výrobci plnicích per Montblanc ale Wes Anderson zašel ještě dál a zahrál si ve spotu ústřední roli.

Reklama je roztomile doslovná: představuje protagonisty, kde nechybějí ani Andersonovi oblíbení herci Jason Schwartzman a Rupert Friend, na vrcholku hory. Zde deklarují nejdůležitější vlastnosti pera Meisterstück, které se vyrábí už sto let.

Anderson také tady pracuje se svou klasickou estetikou, mystifikací a ironií. Dokonce navrhl společnosti Montblanc verzi vlastního pera, které pojmenoval Schreiberling.

A ačkoli se reklama natáčela v berlínských filmových studiích na Babelsbergu, kam svého času jezdila také československá prvorepubliková diva Lída Baarová, marketing Montblancu uvažoval globálně.

Od 1. května se koná v butiku značky na Rodeo Drive v Los Angeles pop-up, který vypadá jako výprava samotné reklamy. Režisér, který i na place nosí obleky a vypadá jako postava ze svého filmu, pečlivě dbá na to, aby vizuálně vše bylo doladěno do posledního detailu.

Kameramanem reklamy byl Linus Sandgren, který pracoval například na dalším vizuálně vyladěném filmu – Saltburn. Údajně na jeden desetivteřinový záběr padlo padesát klapek.

Ani vedení marketingu Montblancu netušilo, kdy už bude Wes Andersen se scénou spokojen natolik, že se může dotočit další. Proto je až s podivem, že celá akce trvala jen dva dny.

Možná se tak ale stalo proto, že Anderson spěchal na natáčení svého dalšího celovečerního filmu, kde si zahraje jeden z jeho nejobsazovanějších herců Bill Murray, ale také Benicio Del Toro.

Prototyp pera Schreiberling ihned po skončení natáčení poputoval do Centra pro psaní a inspiraci, které Montblanc vybudoval vedle své výrobny v Hamburku.

Deset per podle návrhu Wese Andersona už firma vyrobila a celkem jich vznikne 1969 (hádejte, ve kterém roce se tento filmový tvůrce narodil?). Počkat si na ně musíte až do května příštího roku a jeden kus luxusní psací potřeby vyjde skoro na šedesát tisíc.