Hlavní město tuzemského herního průmyslu? Brno! Už od devadesátých let vznikají pod Špilasem hry, které svým tvůrcům nesou světový věhlas a – velmi slušné peníze. Tamní herní komunita i dnes cvrká životem, jako to uměly staré disketové mechaniky, na kterých byly první brněnské tituly spartánsky distribuovány.

Brno není jen bašta kyberbezpečnosti a dalších specializovaných technologií. I když to možná není na první pohled patrné, moravská metropole se už několik desítek let silně zapisuje na světovou mapu herního průmyslu. Ten u nás podle dat Asociace českých herních vývojářů generuje na tržbách ročně přes pět miliard korun.

Jen v Brně má přitom sídlo přes čtyřicet herních studií, mezi nimi například Amanita Design, Madfinger Games nebo CBE Software, a vznikaly tu úspěšné herní klasiky jako Mafia nebo třeba Machinarium. V Brně se od devadesátých let vytvořila početná komunita herních vývojářů a vývojářek, tvořících hry nejen pro osobní počítače, ale i pro chytré telefony nebo herní konzole.

Například jen brněnská herní komunita GameDev sdružuje více než osm stovek lidí a loni zde v kulturním centru Kumst vznikl i první herní inkubátor v Česku. Od něj se čeká, že propojí nováčky z herního průmyslu, které loví už na středních školách, s matadory oboru. Brno tak ve hrách ještě zdaleka neřeklo poslední slovo. 

Rok 1994: Tajemství Oslího ostrova

2000+ prodaných kopií, původní cena hry byla 240 Kč

Začátky tuzemského herního byznysu jsou úzce spjaty se jménem Petra Vochozky. Pod jménem Vochozka Trading vydává první české poloprofesionálně distribuované hry a hned druhá – Tajemství Oslího ostrova – se stává na tehdejší poměry hitem.

Forbes Digital Premium