Dá se to těžko pochopit. Něco jako kdyby se v tom nejlepším podniku na burgery rozhodli, že vezmou nejprodávanější čtvrtlibrák a místo mletého wagyu do něj vrazí sójovou placku imitující maso. Proč by to někdo dělal? Dobrá otázka, ale něco na ten samý způsob s modelem Macan udělalo Porsche.
Porsche. Co si vybavíte? Ladné a sportovní 911? Dává to smysl, protože to je auto, které dělá Porsche tím, čím víc než půlstoletí je – sportovní ikonou. To je ta čistá radost a zábava. A vedle toho jsou auta, která musí vydělávat, aby bylo na currywurst.
Jedním z těch pracantů je malé SUV Macan, který se o status nejprodávanějšího modelu značky přetahuje s větším Porsche Cayenne. Loňská čísla: 87 553 versus 87 355. Cayenne versus macan. Každý z těchto modelů představuje čtvrtinu všeho, co se u Porsche vyrobí a prodá.
Strašlivá hromada peněz, která dopuje celý mateřský Volkswagen. Na úplném začátku ale byla řeč o wagyu a sójové placce. Proč?
Řekněme, že jde o způsob konstatování faktu, že od letošního července Porsche Macan ve všech 27 zemích Evropské unie bude mít ve svých útrobách něco jiného, než na co jsme u něj byli deset let zvyklí: elektromotor.
Dva, abych byl přesný. Na každé nápravě je jeden. A ano, jen v zemích EU, protože v zámoří nebo v Británii si dál můžou kupovat oblíbenou verzi s benzinem.
„Fuuuj. Brusel kvůli emisím zakazuje šestiválce od Porsche!“ Úplně ty hlasy unijních odpůrců, kteří ale na auto od Porsche nejspíš stejně nikdy mít nebudou, slyším. No, tak takhle to není. Tedy ne tak úplně.
Forbes Digital Premium
30. 4. 20248 min
Ondřej Kinkor
redaktor Forbes Česko
Jako novinář pracuje od roku 2002, kdy začal spolupracovat se středočeskou a ekonomickou redakcí MF Dnes. V roce 2004 nastoupil do tematických příloh MF Dnes, kde byl redaktorem přílohy Auto. Rok 2009 strávil na studijním pobytu v Indonésii a po návratu byl redaktorem přílohy Praha MF Dnes. Následně přeplaval na břeh public relations, aby se v roce 2020 vrátil zpět do médií a stal se součástí redakce Forbesu.